
Az YZF-R1M versenymotor az R1 különleges változata, amely gyárilag még erősebb, hogy minden versenyző és pályamotoros a legtöbbet hozhassa ki magából.
A hattengelyes giroszkóp egység (IMU) tökéletes kontrollt biztosít a tapadás, a csúszások, az első kerék felemelkedése, a fékezés és az indulás felett. GPS funkcióval rendelkező kommunikációs vezérlőegysége lehetővé teszi a köridők és egyéb menetadatok megtekintését táblagépeken – az R1M Elektromos versenyfelfüggesztés (ERS) pedig kiemelkedő kezelhetőséget tesz lehetővé.
200 lóerős keresztsíkú motorjával, rövid tengelytávú vázával, 3D vezérlőelektronikájával és exkluzív karbon karosszériatestével az R1M a magánvásárlók számára is elhozza a gyári M1 motortechnológiát.
Motor típusa | folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC, előre döntött, párhuzamos, 4 hengeres, 4 szelepes |
Lökettérfogat | 998 cm³ |
Furat x löket | 79,0 mm x 50,9 mm |
Kompresszióviszony | 13,0 : 1 |
Maximális teljesítmény | 147,1 kW (200,0LE) @ 13 500 rpm |
Csökkentett teljesítményű változat | N/A |
Maximális nyomaték | 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 rpm |
Kenési rendszer | Nedves karter |
Kuplung típusa | Olajban futó, Többtárcsás |
Karburátor | Üzemanyag-befecskendezés |
Gyújtás | TCI (digitális) |
Indítás | Elektromos |
Váltó | Állandó áttételű, 6 sebességes |
Kihajtás | Láncos |
Üzemanyag fogyasztás | 7,2 l/100km |
CO2 kibocsátás | 168 g/km |
Váz | Alumínium deltabox |
Első felfüggesztés | Teleszkópvillák, Ø 43 mm |
Villaszög | 24º |
Első rugóút | 120 mm |
Utánfutás | 102 mm |
Hátsó felfüggesztés | Lengőkaros, (karos felfüggesztés) |
Hátsó rugóút | 120 mm |
Hátsó fék | Hidraulikus tárcsafék, Ø 220 mm |
Első fék | Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 320 mm |
Első gumi | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Hátsó gumi | 200/55 ZR17M/C (78W) |
Teljes hossz | 2 055 mm |
Teljes szélesség | 690 mm |
Teljes magasság | 1 150 mm |
Ülésmagasság | 860 mm |
Tengelytáv | 1 405 mm |
Minimális hasmagasság | 130 mm |
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal) | 200 kg |
Üzemanyagtank kapacitása | 17 liter |
Olajtank kapacitása | 3,9 liter |